elixiria.fi
Minkälaisia "viboja" musiikki herättää teissä?
Discussion about styles, albums and music in general.
Moderators: shivana, elfen, Moderator, Elixir
Minkälaisia "viboja" musiikki herättää teissä?
by kimitys » Sat Apr 17, 2004 16:21
joo eli aihe kertoo kaiken! :)
ittelläni saattaa tulla hyvästä biisistä/hyvästä kohdasta biisissä esim. biisin klimaksissa tai nostatuksessa kylmiä väreitä, karvat noussu pystyyn, suu irvelle ja ihan tippa linssiin (mutta nää kyyneleet on lähinnä ilmaantunu kiksu nostatuksissa ja chillissä :D)
olen myös huomannut että kun olen ajanut autoa esim. moottoritiellä ja on soinut joku yyber hyvä biisi niin olen huomannut että kaikki keskittymiseni on mennyt siihen biisin ihaniin säveliin jonka seuraksena vauhtini on tippunu helposti alas ~50km/h vauhtiin :D
tietenkin myös eri sorttisen tyyliset biisit ovat tuonut eri tunteita.
synkästä ja tietynlaisista "huonoista" melodioista saattaa alkaa ajattelemaan nihkeitä asioita ja masentelemaan.
kun taas kaunis ja korvia hivelevä viisu voi laittaa päivän käyntiin ja hymyn huulelle koko loppu päiväksi.
<3
ittelläni saattaa tulla hyvästä biisistä/hyvästä kohdasta biisissä esim. biisin klimaksissa tai nostatuksessa kylmiä väreitä, karvat noussu pystyyn, suu irvelle ja ihan tippa linssiin (mutta nää kyyneleet on lähinnä ilmaantunu kiksu nostatuksissa ja chillissä :D)
olen myös huomannut että kun olen ajanut autoa esim. moottoritiellä ja on soinut joku yyber hyvä biisi niin olen huomannut että kaikki keskittymiseni on mennyt siihen biisin ihaniin säveliin jonka seuraksena vauhtini on tippunu helposti alas ~50km/h vauhtiin :D
synkästä ja tietynlaisista "huonoista" melodioista saattaa alkaa ajattelemaan nihkeitä asioita ja masentelemaan.
kun taas kaunis ja korvia hivelevä viisu voi laittaa päivän käyntiin ja hymyn huulelle koko loppu päiväksi.
<3
- kimitys
- Site Admin
Jösses mikä kysymys..
by frogi » Sat Apr 17, 2004 16:28
Mikä on tää kysymys... ei kai tollaseen mitään kovin maailmoja syleilevää voi vastata.
Allekirjoitan kyllä väitteen, et mielenkiintoinen (ambient/chill) biisi tiputtaa vauhtia ~50 km/h, mutta tiukkabiittinen psyke esim. nostaa sen tonne 14-160 km/h.. ihan siis huomaamatta.
Musahan voi tukee ihan mitä vaan tunteita koska vaan - jos ei nostata, niin voe voe...
Parasta on ehkä musa, joka saa itsensä tuntemaan eheäksi :-D
Allekirjoitan kyllä väitteen, et mielenkiintoinen (ambient/chill) biisi tiputtaa vauhtia ~50 km/h, mutta tiukkabiittinen psyke esim. nostaa sen tonne 14-160 km/h.. ihan siis huomaamatta.
Musahan voi tukee ihan mitä vaan tunteita koska vaan - jos ei nostata, niin voe voe...
by sevariparivi » Sun Apr 18, 2004 11:43
mul tulee semmosii *PSYKEVIBOI* !
ja sit välil iha *REIVIVIBOI*ki
sit jos on jotai nii ihan PAKAHTUU ja tulee lämmin onnellinen olo ja kaiho
tai sit tipahtaa hykertelee hymisee tuntuu ku otettais päästä ulos yläkautta
mut kyl ne VIBAT !
ja sit välil iha *REIVIVIBOI*ki
sit jos on jotai nii ihan PAKAHTUU ja tulee lämmin onnellinen olo ja kaiho
tai sit tipahtaa hykertelee hymisee tuntuu ku otettais päästä ulos yläkautta
mut kyl ne VIBAT !
truth cult
- sevariparivi
- Sauberkraut
Re: Minkälaisia "viboja" musiikki herättää teissä?
by DrEvil » Sun Apr 18, 2004 11:58
kimitys wrote:joo eli aihe kertoo kaiken! :)
<3
Aika samaa rataa, varsinkin noi kylmät väreet! Hyvän biisin mä tunnistan siitä, kun kylmät väreet kulkee selkäpiissä eikä vaan pysty pysymään paikoillaan! Se on siistii!!
Itsetäni oon huomannu et ajaessa vauhti tahtoo nousta, ei laskea... varsinkin kun faijan autossa (saan oman viikon sisällä=) on iso moottori et pieni painallus kaasua vaikuttaa ihan oikeesti sen auton nopeuteen. Edellisellä autolla kun paino kaasua niin vaikutuksen huomas ehkä puolen minsan jälkeen... =/
Masis-musasta mä en rupee masentumaan vaan mulla tulee sellainen universaali surun tunne, so deep and so pure. Se on niin surullista että siitä tulee ihan häikäisevän kaunista. *Huoh...*
Et sellaista... Kaikkea hyvää vaan kaikille ja pitäkää itsenne <insert male or female>!!!
by jesus » Mon Apr 19, 2004 16:50
kimitys wrote:ittelläni saattaa tulla hyvästä biisistä/hyvästä kohdasta biisissä esim. biisin klimaksissa tai nostatuksessa kylmiä väreitä, karvat noussu pystyyn, suu irvelle ja ihan tippa linssiin
Samoin!
by Guest » Mon Apr 19, 2004 20:23
Tuntuu kuin minut täytettäisi rakkaudella ja onnella! Tulee aina niin hyviä tunteita etten tiedä miten niitä pitäisi edes ilmaisua... ja sit seuraa muutamia päiviä jolloin kaikki tuntuu menevän niin hyvin kuin vois! Tämä on ollu niiiiiiin siiistiiii!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3
- Guest
Re: Jösses mikä kysymys..
by Q-tamo » Tue Apr 20, 2004 15:42
frogi wrote:Allekirjoitan kyllä väitteen, et mielenkiintoinen (ambient/chill) biisi tiputtaa vauhtia ~50 km/h, mutta tiukkabiittinen psyke esim. nostaa sen tonne 14-160 km/h.. ihan siis huomaamatta.
I Agree!!.. Musiikkihan on tunteita ja monesti tekijä ilmaisee jotain fiiliksiä tai asioita jota on kokenut ja tuo ne esille biisillään. Jos biisi vaikuttaa esim. ajoon edellä mainitulla tavalla, se on iskenyt kohteeseensa ja tehnyt tarkoituksensa. Itsekin kuuntelen mm. vittuuntuneena musiikkia joka sopii sen hetkiseen tunnelataukseen ja toivottavasti laukaisee olotilan paremmaksi. Jos olotila on hyvä, edellä mainitsemani muusiikki taas vuorostaan tekee siitä helposti paskan. Tunteet ja musiikki tukevat toisiaan.
Joskus ihmettelen ihmisiä, jotka eivät juurikaan kuuntele musiikkia.
Kai heillä on sit jokin toinen tapa käsitellä fiiliksiä..
Q-tamo@MKSR.net
'Is there a moon in your window? Is madness laughing? Can you still run down the beach, ... below without a hit.'
'Is there a moon in your window? Is madness laughing? Can you still run down the beach, ... below without a hit.'
- Q-tamo
- Guru
by DrEvil » Wed Apr 21, 2004 12:57
:| wrote:ku korkeet äänet sattuu korviin ni tuntuu tyhmältä. muuten musa ei herätä mussa mitään viboja :(
Wow... tuo on harvinaista. Eikö tosiaan mitään viboja??
by ugli » Thu Apr 22, 2004 16:10
Yleensä musiikki aiheuttaa semmosia viboja kuin;
F18 hävittäjä halkoo fraktaaleista muodustunutta cumulus-pilveä purppuranpunaista taivasta vasten.
Vesi virtaa ylöspäin pyramidin seinää peilikuvana spiraalissa.
Valtava pyörä pyörii viisi-ulotteisessa pallossa räjähtäen silmille korvien kärsiessä tinnituksesta kellarissa.
Joskus myös artistin masterointi- ja miksauskyvyistä riippuen, voi ilmetä pienehkeö ärsytystä vatsan ja takaraivon seutumilla
F18 hävittäjä halkoo fraktaaleista muodustunutta cumulus-pilveä purppuranpunaista taivasta vasten.
Valtava pyörä pyörii viisi-ulotteisessa pallossa räjähtäen silmille korvien kärsiessä tinnituksesta kellarissa.
Joskus myös artistin masterointi- ja miksauskyvyistä riippuen, voi ilmetä pienehkeö ärsytystä vatsan ja takaraivon seutumilla
lul
by -TD- » Thu Apr 22, 2004 18:35
ugli wrote:Yleensä musiikki aiheuttaa semmosia viboja kuin;
Koin just kaikki ylläolevat vibat kun kuulin Jari Sillanpään "it takes two to tango" biisin novalta.
by kolmyo » Wed May 12, 2004 19:56
Vibojapa hyvinkin :) Kunnon kuulokkeilla kun kuuntelee, niin mulla on ihan tavallista että tulee kylmiä väreitä monesti peräkkäin. Ja joskus kun on tosiaan uppoutunut musaan niin silmät kiinni alkaa nähdä kaikkia fraktaaleja yms. Kerran junassa kuuntelin musaa ja tuijotin kaukaisuuteen. Laitoin silmät kiinni ja WHOA, "näin" edelleen hytin, mutta käytävällä seisovan miehen kalju alko venyä aikas epänormaaleihin mittasuhteisiin. Ja kohta olin taas normaaleissa fraktaaleissa :) En sitten tiedä että oonko ihan normaali ;) Luultavasti en. Nytkin on muuten työn alla yks kukka-fraktaali-viritelmä, jonka näin musaa kuunnellessa.[/b]
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.
- kolmyo
- Guru
by sevariparivi » Fri May 14, 2004 16:16
kolmyo wrote:Vibojapa hyvinkin :) Kunnon kuulokkeilla kun kuuntelee, niin mulla on ihan tavallista että tulee kylmiä väreitä monesti peräkkäin. Ja joskus kun on tosiaan uppoutunut musaan niin silmät kiinni alkaa nähdä kaikkia fraktaaleja yms. Kerran junassa kuuntelin musaa ja tuijotin kaukaisuuteen. Laitoin silmät kiinni ja WHOA, "näin" edelleen hytin, mutta käytävällä seisovan miehen kalju alko venyä aikas epänormaaleihin mittasuhteisiin. Ja kohta olin taas normaaleissa fraktaaleissa :) En sitten tiedä että oonko ihan normaali ;) Luultavasti en. Nytkin on muuten työn alla yks kukka-fraktaali-viritelmä, jonka näin musaa kuunnellessa.[/b]
NOI ON JUST NIIT PSYKEVIBOI ! jäpälle tulee vaa PALJON psykempii ku meitsille! mulle tulee tommosii venymisii ja fraktaaleit vaa jos haistelen liimaa! WOU! PSYROK! PSY ROK ROK!
SHAKTI UP, PSYBROTHER!
truth cult
- sevariparivi
- Sauberkraut
by puskA mujunen » Fri May 14, 2004 17:24
hyvii, huonoi, siltäväliltä, ihankaikenlaisii riippuen fiilareista/musiikista ja niitten keskinäisestä suhteesta toisiinsa
"Myöskin eeppiset sankariteot, mitä fantasiakirjoista olen omaksunut, ovat minulle nykyään oletusarvo toiminnalleni. Tämä maailma tarvitsee lisää sankareita, kuinka rähjäisiä ja surkeita ne sitten olisivatkaan."
-futuristi
-futuristi
- puskA mujunen
- Sauberkraut
by satyr » Fri Jun 04, 2004 11:56
Hey man, it's tekno .. like technology... future, u know. It's wundebaar !
53 posts
• Page 1 of 3 • 1, 2, 3