elixiria.fi

Minkälaisia "viboja" musiikki herättää teissä?

Discussion about styles, albums and music in general.

Moderators: shivana, elfen, Moderator, Elixir

Minkälaisia "viboja" musiikki herättää teissä?

Postby kimitys » Sat Apr 17, 2004 16:21

joo eli aihe kertoo kaiken! :)

ittelläni saattaa tulla hyvästä biisistä/hyvästä kohdasta biisissä esim. biisin klimaksissa tai nostatuksessa kylmiä väreitä, karvat noussu pystyyn, suu irvelle ja ihan tippa linssiin (mutta nää kyyneleet on lähinnä ilmaantunu kiksu nostatuksissa ja chillissä :D)

olen myös huomannut että kun olen ajanut autoa esim. moottoritiellä ja on soinut joku yyber hyvä biisi niin olen huomannut että kaikki keskittymiseni on mennyt siihen biisin ihaniin säveliin jonka seuraksena vauhtini on tippunu helposti alas ~50km/h vauhtiin :D

tietenkin myös eri sorttisen tyyliset biisit ovat tuonut eri tunteita.
synkästä ja tietynlaisista "huonoista" melodioista saattaa alkaa ajattelemaan nihkeitä asioita ja masentelemaan.
kun taas kaunis ja korvia hivelevä viisu voi laittaa päivän käyntiin ja hymyn huulelle koko loppu päiväksi.

<3
kimitys
Site Admin

Postby Hulda » Sat Apr 17, 2004 16:24

musa = <3
Save the planet , Kill Yourself
Image
Hulda
Guru

Jösses mikä kysymys..

Postby frogi » Sat Apr 17, 2004 16:28

Mikä on tää kysymys... ei kai tollaseen mitään kovin maailmoja syleilevää voi vastata.

Allekirjoitan kyllä väitteen, et mielenkiintoinen (ambient/chill) biisi tiputtaa vauhtia ~50 km/h, mutta tiukkabiittinen psyke esim. nostaa sen tonne 14-160 km/h.. ihan siis huomaamatta.

Musahan voi tukee ihan mitä vaan tunteita koska vaan - jos ei nostata, niin voe voe...

Parasta on ehkä musa, joka saa itsensä tuntemaan eheäksi :-D
frogi
Hippie

Postby kimitys » Sat Apr 17, 2004 16:29

no tossahan oli vaikka kuinka hyvä vastaus ;) <3
kimitys
Site Admin

Postby sevariparivi » Sun Apr 18, 2004 11:43

mul tulee semmosii *PSYKEVIBOI* !
ja sit välil iha *REIVIVIBOI*ki

sit jos on jotai nii ihan PAKAHTUU ja tulee lämmin onnellinen olo ja kaiho

tai sit tipahtaa hykertelee hymisee tuntuu ku otettais päästä ulos yläkautta
mut kyl ne VIBAT !
truth cult
sevariparivi
Sauberkraut

Re: Minkälaisia "viboja" musiikki herättää teissä?

Postby DrEvil » Sun Apr 18, 2004 11:58

kimitys wrote:joo eli aihe kertoo kaiken! :)

ittelläni saattaa tulla hyvästä biisistä/hyvästä kohdasta biisissä esim. biisin klimaksissa tai nostatuksessa kylmiä väreitä, karvat noussu pystyyn, suu irvelle ja ihan tippa linssiin (mutta nää kyyneleet on lähinnä ilmaantunu kiksu nostatuksissa ja chillissä :D)

olen myös huomannut että kun olen ajanut autoa esim. moottoritiellä ja on soinut joku yyber hyvä biisi niin olen huomannut että kaikki keskittymiseni on mennyt siihen biisin ihaniin säveliin jonka seuraksena vauhtini on tippunu helposti alas ~50km/h vauhtiin :D

tietenkin myös eri sorttisen tyyliset biisit ovat tuonut eri tunteita.
synkästä ja tietynlaisista "huonoista" melodioista saattaa alkaa ajattelemaan nihkeitä asioita ja masentelemaan.
kun taas kaunis ja korvia hivelevä viisu voi laittaa päivän käyntiin ja hymyn huulelle koko loppu päiväksi.

<3

Aika samaa rataa, varsinkin noi kylmät väreet! Hyvän biisin mä tunnistan siitä, kun kylmät väreet kulkee selkäpiissä eikä vaan pysty pysymään paikoillaan! Se on siistii!!

Itsetäni oon huomannu et ajaessa vauhti tahtoo nousta, ei laskea... varsinkin kun faijan autossa (saan oman viikon sisällä=) on iso moottori et pieni painallus kaasua vaikuttaa ihan oikeesti sen auton nopeuteen. Edellisellä autolla kun paino kaasua niin vaikutuksen huomas ehkä puolen minsan jälkeen... =/

Masis-musasta mä en rupee masentumaan vaan mulla tulee sellainen universaali surun tunne, so deep and so pure. Se on niin surullista että siitä tulee ihan häikäisevän kaunista. *Huoh...*

Et sellaista... Kaikkea hyvää vaan kaikille ja pitäkää itsenne <insert male or female>!!!
DrEvil
Lost In Space

Postby jesus » Mon Apr 19, 2004 16:50

kimitys wrote:ittelläni saattaa tulla hyvästä biisistä/hyvästä kohdasta biisissä esim. biisin klimaksissa tai nostatuksessa kylmiä väreitä, karvat noussu pystyyn, suu irvelle ja ihan tippa linssiin

Samoin!
jesus
Guru

Postby Guest » Mon Apr 19, 2004 20:23

Tuntuu kuin minut täytettäisi rakkaudella ja onnella! Tulee aina niin hyviä tunteita etten tiedä miten niitä pitäisi edes ilmaisua... ja sit seuraa muutamia päiviä jolloin kaikki tuntuu menevän niin hyvin kuin vois! Tämä on ollu niiiiiiin siiistiiii!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3
Guest

Re: Jösses mikä kysymys..

Postby Q-tamo » Tue Apr 20, 2004 15:42

frogi wrote:Allekirjoitan kyllä väitteen, et mielenkiintoinen (ambient/chill) biisi tiputtaa vauhtia ~50 km/h, mutta tiukkabiittinen psyke esim. nostaa sen tonne 14-160 km/h.. ihan siis huomaamatta.

Musahan voi tukee ihan mitä vaan tunteita koska vaan - jos ei nostata, niin voe voe...

Parasta on ehkä musa, joka saa itsensä tuntemaan eheäksi :-D

I Agree!!.. Musiikkihan on tunteita ja monesti tekijä ilmaisee jotain fiiliksiä tai asioita jota on kokenut ja tuo ne esille biisillään. Jos biisi vaikuttaa esim. ajoon edellä mainitulla tavalla, se on iskenyt kohteeseensa ja tehnyt tarkoituksensa. Itsekin kuuntelen mm. vittuuntuneena musiikkia joka sopii sen hetkiseen tunnelataukseen ja toivottavasti laukaisee olotilan paremmaksi. Jos olotila on hyvä, edellä mainitsemani muusiikki taas vuorostaan tekee siitä helposti paskan. Tunteet ja musiikki tukevat toisiaan.
Joskus ihmettelen ihmisiä, jotka eivät juurikaan kuuntele musiikkia.
Kai heillä on sit jokin toinen tapa käsitellä fiiliksiä..
Q-tamo@MKSR.net

'Is there a moon in your window? Is madness laughing? Can you still run down the beach, ... below without a hit.'
Q-tamo
Guru

Postby Empathy » Wed Apr 21, 2004 11:56

Noi vibat selkäytimessä on aina merkki hyvästä biisistä...
Empathy
Satguru

Postby :| » Wed Apr 21, 2004 12:50

ku korkeet äänet sattuu korviin ni tuntuu tyhmältä. muuten musa ei herätä mussa mitään viboja :(
doctaÄäs :(
:|
Hippie

Postby DrEvil » Wed Apr 21, 2004 12:57

:| wrote:ku korkeet äänet sattuu korviin ni tuntuu tyhmältä. muuten musa ei herätä mussa mitään viboja :(

Wow... tuo on harvinaista. Eikö tosiaan mitään viboja??
DrEvil
Lost In Space

Postby ugli » Thu Apr 22, 2004 16:10

Yleensä musiikki aiheuttaa semmosia viboja kuin;

F18 hävittäjä halkoo fraktaaleista muodustunutta cumulus-pilveä purppuranpunaista taivasta vasten.

Vesi virtaa ylöspäin pyramidin seinää peilikuvana spiraalissa.

Valtava pyörä pyörii viisi-ulotteisessa pallossa räjähtäen silmille korvien kärsiessä tinnituksesta kellarissa.

Joskus myös artistin masterointi- ja miksauskyvyistä riippuen, voi ilmetä pienehkeö ärsytystä vatsan ja takaraivon seutumilla
lul
ugli
Satguru

Postby -TD- » Thu Apr 22, 2004 18:35

ugli wrote:Yleensä musiikki aiheuttaa semmosia viboja kuin;

F18 hävittäjä halkoo fraktaaleista muodustunutta cumulus-pilveä purppuranpunaista taivasta vasten.

Vesi virtaa ylöspäin pyramidin seinää peilikuvana spiraalissa.

Valtava pyörä pyörii viisi-ulotteisessa pallossa räjähtäen silmille korvien kärsiessä tinnituksesta kellarissa.

Joskus myös artistin masterointi- ja miksauskyvyistä riippuen, voi ilmetä pienehkeö ärsytystä vatsan ja takaraivon seutumilla

Koin just kaikki ylläolevat vibat kun kuulin Jari Sillanpään "it takes two to tango" biisin novalta.
-TD-
Sauberkraut

Postby kimitys » Thu Apr 22, 2004 19:41

:DDDD
kimitys
Site Admin

Postby kolmyo » Wed May 12, 2004 19:56

Vibojapa hyvinkin :) Kunnon kuulokkeilla kun kuuntelee, niin mulla on ihan tavallista että tulee kylmiä väreitä monesti peräkkäin. Ja joskus kun on tosiaan uppoutunut musaan niin silmät kiinni alkaa nähdä kaikkia fraktaaleja yms. Kerran junassa kuuntelin musaa ja tuijotin kaukaisuuteen. Laitoin silmät kiinni ja WHOA, "näin" edelleen hytin, mutta käytävällä seisovan miehen kalju alko venyä aikas epänormaaleihin mittasuhteisiin. Ja kohta olin taas normaaleissa fraktaaleissa :) En sitten tiedä että oonko ihan normaali ;) Luultavasti en. Nytkin on muuten työn alla yks kukka-fraktaali-viritelmä, jonka näin musaa kuunnellessa.[/b]
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.
kolmyo
Guru

Postby sevariparivi » Fri May 14, 2004 16:16

kolmyo wrote:Vibojapa hyvinkin :) Kunnon kuulokkeilla kun kuuntelee, niin mulla on ihan tavallista että tulee kylmiä väreitä monesti peräkkäin. Ja joskus kun on tosiaan uppoutunut musaan niin silmät kiinni alkaa nähdä kaikkia fraktaaleja yms. Kerran junassa kuuntelin musaa ja tuijotin kaukaisuuteen. Laitoin silmät kiinni ja WHOA, "näin" edelleen hytin, mutta käytävällä seisovan miehen kalju alko venyä aikas epänormaaleihin mittasuhteisiin. Ja kohta olin taas normaaleissa fraktaaleissa :) En sitten tiedä että oonko ihan normaali ;) Luultavasti en. Nytkin on muuten työn alla yks kukka-fraktaali-viritelmä, jonka näin musaa kuunnellessa.[/b]

NOI ON JUST NIIT PSYKEVIBOI ! jäpälle tulee vaa PALJON psykempii ku meitsille! mulle tulee tommosii venymisii ja fraktaaleit vaa jos haistelen liimaa! WOU! PSYROK! PSY ROK ROK!

SHAKTI UP, PSYBROTHER!
truth cult
sevariparivi
Sauberkraut

Postby puskA mujunen » Fri May 14, 2004 17:24

hyvii, huonoi, siltäväliltä, ihankaikenlaisii riippuen fiilareista/musiikista ja niitten keskinäisestä suhteesta toisiinsa
"Myöskin eeppiset sankariteot, mitä fantasiakirjoista olen omaksunut, ovat minulle nykyään oletusarvo toiminnalleni. Tämä maailma tarvitsee lisää sankareita, kuinka rähjäisiä ja surkeita ne sitten olisivatkaan."
-futuristi
puskA mujunen
Sauberkraut

Postby satyr » Fri Jun 04, 2004 11:56

Hey man, it's tekno .. like technology... future, u know. It's wundebaar !
Image

http://www.youtube.com/watch?v=aCxDZRJKkqY

Kaikkien aikojen musavideo !
satyr
Church Burner

Postby astroschnautzer » Fri Jun 04, 2004 13:38

tulee himmee paskahätä!
astroschnautzer
Scene warrior

Next

Return to Music chat