elixiria.fi
äänikorteista
Discussion about equipment, music software etc..
Moderators: shivana, elfen, Moderator, Elixir
äänikorteista
by cyrus » Tue Mar 18, 2003 10:21
Elikkä mitä äänikortteja teillä on käytössä ja mitkä ovat kokemukset niistä?
Itselläni on vanha kunnon kohinakortti soundblaster128 jolla olen kyllä pärjäillyt toistaiseksi.. Uuden kortin hankinta on ollut suunnitelmissa kyllä jo pitemmän aikaa, pitäisi vaan rahaa saada jostain tuohon :)))
Onko mitään suosituksia uudeksi kortiksi mikä olisi hinta/laatu -suhteeltaan hyvä?
Itselläni on vanha kunnon kohinakortti soundblaster128 jolla olen kyllä pärjäillyt toistaiseksi.. Uuden kortin hankinta on ollut suunnitelmissa kyllä jo pitemmän aikaa, pitäisi vaan rahaa saada jostain tuohon :)))
Onko mitään suosituksia uudeksi kortiksi mikä olisi hinta/laatu -suhteeltaan hyvä?
"Goa would be the best genre ever, if it weren't for the damn hippies"
by skybax » Tue Mar 18, 2003 12:50
tää setä hommaa M-Audio Delta Audiophile 2496:n kyllä seuraavaksi. Suht simppeli kortti joka sisältää kaiken minkä tarviin eli ASIO2 ja MIDI (+muuta joka ei mua kiinnosta)
thomannissa muistaakseni ~200EUR
thomannissa muistaakseni ~200EUR
by psykerö » Tue Mar 18, 2003 13:06
Itse omistan Terratec EWX 24/96 kortin, aika vastaava ominaisuuksiltaan kuin tuo edellä mainittu Midiman Delta Audiophile 2496 + sisältää gigasamplerin, wavelabliten ja fryityloopsin :D Vakaat ajurit ja mitään ongelmia ei ole ollut as so far. Hinta/laatu-suhde erinomainen (158e @ thomann) ja varsin kohinaton sound quality. Voisin suositella korttia.
Tietty sitten jos raha ei ole esteenä, niin minulla on pelkästään hyviä kokemuksia myös Midiman Delta 1010 24/96 kortista, joka meillä on tuolla liquidin studiolla. Se sisältääkin sitten kaiken tarvittavan (10 I/O, 8xAD/DA) loistavalla sound qualityllä. Hinta tosin suolaiset 769e :)
Tietty sitten jos raha ei ole esteenä, niin minulla on pelkästään hyviä kokemuksia myös Midiman Delta 1010 24/96 kortista, joka meillä on tuolla liquidin studiolla. Se sisältääkin sitten kaiken tarvittavan (10 I/O, 8xAD/DA) loistavalla sound qualityllä. Hinta tosin suolaiset 769e :)
by serotonot » Tue Mar 18, 2003 16:26
Mul on toi Terratecin EWS88 Mt eikä oo kyl ollu valittamist. Hinta tosin ei oo ihan halvin, et jos tuntuu et externalii ei tarvi ni toi DMX 24/96 tms. (Se mikä Stygerön konetta hurisuttaa) on kans ihan passeli, noin kokemuksieni pohjalta. Ja siin on hinta tosiaan aika paljon helpompi
reivaa ite
- serotonot
- Forum Admin
by Leaphion » Wed Mar 19, 2003 22:34
Perkele! Konettain uskollisesti pyörittää SBAWE64 Value,
enkä oo vielä jaksanu valittaa. Uuden kortin kyllä ostin,
mutten valita.
Uusi kortti on sittemmin Creamware Luna 2, jonka pitäisi
olla laatukortti, mutten ole vielä kokeilemaan päässyt,
joten en voi tarkempaa kommenttia antaa.
enkä oo vielä jaksanu valittaa. Uuden kortin kyllä ostin,
mutten valita.
Uusi kortti on sittemmin Creamware Luna 2, jonka pitäisi
olla laatukortti, mutten ole vielä kokeilemaan päässyt,
joten en voi tarkempaa kommenttia antaa.
by shpongled » Thu Mar 20, 2003 21:48
Mulla on Echo:n MIA (250 euroo)... laadukas kortti, hyvät driverit (asio/wdm/gsif) ...alhainen latency (jopa 3ms, mutta pidän ylensä 7ms jotta ei rupea pykimään) ...softasynia on mukava soitella kun ei ole viivettä........ ja ohjelmat toimii. Midiä ei ole, mutta se ei haittaa kun voi hankkia erikseen esim Midiman Midisport boxin. Nyt kun vielä jaksais väsätä sitä musaa... :P
- shpongled
- Hippie
terratec ews88mt
by grin » Tue Apr 01, 2003 10:23
missähän hintaluokissa nykyään toi Terratecin EWS88 Mt pyörii?
olen päässyt puolisenvuotta moisen kanssa leikkimään ja
ehdin jo tottua senverran tuohon että luulen että hankin
samaisen itselleni - ellei sitten jollain ole eri hyviä samantasoisia
suosituksia? esim. halvemmalla?
olen päässyt puolisenvuotta moisen kanssa leikkimään ja
ehdin jo tottua senverran tuohon että luulen että hankin
samaisen itselleni - ellei sitten jollain ole eri hyviä samantasoisia
suosituksia? esim. halvemmalla?
Shake a leg.
- grin
- Site Admin
by Taika-Kim » Tue Apr 01, 2003 12:13
Mul onp ST-Audio C-Port 2000.
Speksit on hintaluokassaan (+-400e kai nykyään Thomannilla) erinomaiset, antaa niiden kehua itseään, mitä niitä toistelemaan, mutta nitinöitä joita valmistaja ei kerro:
Direct-X-ajurit on jotenkin kälyiset? Kaikkea pientä riesaa on ollut noiden kanssa. Tosin onneksi noita ei nykyään juuri tartte, ellei pelaa tai käytä jotain vanhempia softia (Dream Station jene jene).
Öö. Ei tuu muuta mieleen. Välillä oli sellaista että joku inputti tipahteli -6db hiljemmalle ja piuhojen irroittelu auttoi, mutta uudella koneella on tainnut häipyä.
MIDI-sisääntulossa on ollut jotain häikkää, ainakaan taannoin en saanut synasta patch dumpia kunnolla ulos, dataa jäi välistä ja patchit oli tietty hajalla, mikä oli ylläri kun backuppeja olis tarttenu.
Kaks jälkimmäistä tosin on varmaan mun päässä vikana, eka haittaa ketä vaan varmaan.
(niin: 98 käytän)
Speksit on hintaluokassaan (+-400e kai nykyään Thomannilla) erinomaiset, antaa niiden kehua itseään, mitä niitä toistelemaan, mutta nitinöitä joita valmistaja ei kerro:
Direct-X-ajurit on jotenkin kälyiset? Kaikkea pientä riesaa on ollut noiden kanssa. Tosin onneksi noita ei nykyään juuri tartte, ellei pelaa tai käytä jotain vanhempia softia (Dream Station jene jene).
Öö. Ei tuu muuta mieleen. Välillä oli sellaista että joku inputti tipahteli -6db hiljemmalle ja piuhojen irroittelu auttoi, mutta uudella koneella on tainnut häipyä.
MIDI-sisääntulossa on ollut jotain häikkää, ainakaan taannoin en saanut synasta patch dumpia kunnolla ulos, dataa jäi välistä ja patchit oli tietty hajalla, mikä oli ylläri kun backuppeja olis tarttenu.
Kaks jälkimmäistä tosin on varmaan mun päässä vikana, eka haittaa ketä vaan varmaan.
(niin: 98 käytän)
by _miro » Fri Apr 04, 2003 15:08
[quote="Taika-Kim"]Mul onp ST-Audio C-Port 2000.
[/quote]
Hops, Kimikin :)
Asiaan, eli tuo -6db tiputus johtuu yleensä balansoimattomasta kaapelista, eli jos oikean kanavan kaapeli on balansoitu ja vasen ei, tulee vasen huomattavasti hiljaisempana. Tämä myös siis jos balansoitu johto on paskana, eli joku johto on sisältä irti.
Korteista sen verran, että itselläni käytössä vanha awe32 pelkkänä midi-porttina.
--
_miro
[/quote]
Hops, Kimikin :)
Asiaan, eli tuo -6db tiputus johtuu yleensä balansoimattomasta kaapelista, eli jos oikean kanavan kaapeli on balansoitu ja vasen ei, tulee vasen huomattavasti hiljaisempana. Tämä myös siis jos balansoitu johto on paskana, eli joku johto on sisältä irti.
Korteista sen verran, että itselläni käytössä vanha awe32 pelkkänä midi-porttina.
--
_miro
- _miro
by skybax » Tue Apr 15, 2003 9:41
pitkän harkinnan, pohdinnan ja tutkinnan jälkeen oon päätynyt siihen että korjaan edellistä lausuntoani seuraavasti:
tää setä hommaa Terratec 6firen kyllä seuraavaksi. Suht simppeli kortti joka sisältää kaiken minkä tarviin eli ASIO2 ja breakout-boxin jossa mm.MIDI (+muuta todella kiinnostavaa)
thomannissa ~211EUR
tää setä hommaa Terratec 6firen kyllä seuraavaksi. Suht simppeli kortti joka sisältää kaiken minkä tarviin eli ASIO2 ja breakout-boxin jossa mm.MIDI (+muuta todella kiinnostavaa)
thomannissa ~211EUR
by Justin Space » Fri Apr 25, 2003 16:52
ennekuin ostaa itselleen jotain mitä tarvitsee, täytyy tietää mitä sillä meinaa tehdä.
Pelkkään editoimiseen ja niin, soundblasterin kortit käy ihan hyvin (voi sit miksaa jossain muualla), mut jos meinaa äänittää miksaa ja kuunnella huolella, kannattaa sit hommata se kalliimpi kortti.
Jos ei meinaa äänitää voi ajatella itselleen pelkän I/O 24 bit muuntimet (hyvät sellaiset) ja digitaali tulo/lähtö, ja midi I/O. Sillä voi miksaa ja editoida koko lystin, käyttää vähän midiäkin.
Sellainen kortti olis siis konemusaa aika soveltuva. niit saa jollain parin huntilla ihan hyviä.
Itse en tee konemusaa audiona koneen sisällä paljon ollenkaan, vaan pöydän läpi kaikkine lisähöysteineen. Nykyajan kortit on kyl niin hyviä et vähemmälläkin pärjää. voi tehdä kaiken sil läppärilläkin jos haluu.
Jos haluu toimivan paketin millä voi äänittää, miksaa, leikkii tuottajaa, sun muut kaikki, kandee hoitaa itselleen todella hyvälaatuinen kortti, jossa erinomaiset muuntimet ja omaa dsp:tä.
esim. itse käytän paljon Digidesignin 888 rautaa, ja HD systemejä, joka mahdollistaa 24bit/192kHz nauhoitusresoluution. Mitä sillä tekee on taas kysymys hifisteille, tai akustisen musiikiin dynamiikkaa ja erottelevuutta kuunteleville.
Kaikkiaan Digidesignin HD kortit on aika hyvät, jopa teknoon mut ei niit tarvitse välttämättä. Ennemminkin ne on käyttökelpoiset musan äänitykseen, ja miksaukseen a la Pro Tools.
Pelkkään editoimiseen ja niin, soundblasterin kortit käy ihan hyvin (voi sit miksaa jossain muualla), mut jos meinaa äänittää miksaa ja kuunnella huolella, kannattaa sit hommata se kalliimpi kortti.
Jos ei meinaa äänitää voi ajatella itselleen pelkän I/O 24 bit muuntimet (hyvät sellaiset) ja digitaali tulo/lähtö, ja midi I/O. Sillä voi miksaa ja editoida koko lystin, käyttää vähän midiäkin.
Sellainen kortti olis siis konemusaa aika soveltuva. niit saa jollain parin huntilla ihan hyviä.
Itse en tee konemusaa audiona koneen sisällä paljon ollenkaan, vaan pöydän läpi kaikkine lisähöysteineen. Nykyajan kortit on kyl niin hyviä et vähemmälläkin pärjää. voi tehdä kaiken sil läppärilläkin jos haluu.
Jos haluu toimivan paketin millä voi äänittää, miksaa, leikkii tuottajaa, sun muut kaikki, kandee hoitaa itselleen todella hyvälaatuinen kortti, jossa erinomaiset muuntimet ja omaa dsp:tä.
esim. itse käytän paljon Digidesignin 888 rautaa, ja HD systemejä, joka mahdollistaa 24bit/192kHz nauhoitusresoluution. Mitä sillä tekee on taas kysymys hifisteille, tai akustisen musiikiin dynamiikkaa ja erottelevuutta kuunteleville.
Kaikkiaan Digidesignin HD kortit on aika hyvät, jopa teknoon mut ei niit tarvitse välttämättä. Ennemminkin ne on käyttökelpoiset musan äänitykseen, ja miksaukseen a la Pro Tools.
- Justin Space
- Satguru
by SiENiS » Fri Jun 13, 2003 20:17
on toi Midiman Delta 66..... siinä on semmonen breakout box kans et saa siitä suoraan vedettyy piuhat.....
http://www.midiman.net/products/m-audio/delta66.php
siinä ei ole tuota midi-interface:iä mutta se hoituu helposti Midiman Midisport USB:llä..... ja tulee halvemmaksi entä kun ostais Delta 1010 jossa on midi-interface....
yx parhaimmista korteista ulkopuilisen source:n nauhotuxeen...
ei oo yhtään valittamista!
http://www.midiman.net/products/m-audio/delta66.php
siinä ei ole tuota midi-interface:iä mutta se hoituu helposti Midiman Midisport USB:llä..... ja tulee halvemmaksi entä kun ostais Delta 1010 jossa on midi-interface....
yx parhaimmista korteista ulkopuilisen source:n nauhotuxeen...
ei oo yhtään valittamista!
"God is A Comedian Performing For An Audience Too Afraid To Laugh" -Voltaire
by roope_sarana » Wed Aug 27, 2003 22:30
suosittelen m-audion audiophile 24/96... iha peruskortti jos ei paljoo tarvi.
"Olkaa vaan niitä avaruus muumioita siellä sfääreissänne ja antakaa mun kommentoida teiän sekoiluja miten mua huvittaa, vai oliks täs viel jotai epä selvää!?"
- ELECTRIC CHAIRMAN
- ELECTRIC CHAIRMAN
- roope_sarana
- Sauberkraut
Laatu Audioo etsiville
by gimulnautti » Sat Aug 30, 2003 15:03
Kannattaa tsekkaa RME Audio, niillä löytyy hyvää niille jotka tarttee, esm. http://www.rme-audio.de/english/hdsp/hdsp9632.htm, tai sit jos läppäriin pitää kytkee niin http://www.rme-audio.de/english/hdsp/cardpci.htm, joka kytketään mieluiseen interfaceen esm http://www.rme-audio.de/english/hdsp/multifa.htm , en omista moista mut oon kuulut hyvää.
- klasarit kaakkoon
- gimulnautti
- Guru
Äänikortit
by kimitys » Wed May 26, 2004 13:04
noniin. ois kiva saada tänne hieman keskustelua äänikorteista :)
mielipiteitä, pätemisiä siitä mikä on paras kortti, ehdotuksia jne.
pitäis nimittäin ostaa joku äänikortti mutta mikä? m-audio? e-mu?
mia echo? hoontech? creamware? ...
sisäinen? ulkonen boksi? usb? (joku sano ettei audioo muka sais usb:n läpi mennä) löytyy ainoastaan midikiippari joten en tarvi ulostuloja/sisääntuloja kuin yhden...
nojoo mutta antakaa tulla :) <3 toivottavasti kans tuutte <3 *reisille*
mielipiteitä, pätemisiä siitä mikä on paras kortti, ehdotuksia jne.
pitäis nimittäin ostaa joku äänikortti mutta mikä? m-audio? e-mu?
mia echo? hoontech? creamware? ...
sisäinen? ulkonen boksi? usb? (joku sano ettei audioo muka sais usb:n läpi mennä) löytyy ainoastaan midikiippari joten en tarvi ulostuloja/sisääntuloja kuin yhden...
nojoo mutta antakaa tulla :) <3 toivottavasti kans tuutte <3 *reisille*
- kimitys
- Site Admin