|
|
|
|
|
| View previous topic
:: View next topic |
| Author |
Message |
Lergoi Volacheck
Guru

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 17:58 Post subject: |
|
|
juu pohdintoja noi munki oli, eikä kovinkaan loppuun mietittyjä, oon aika yksinkertanen hemmo =D mut normikuluttajan kannalta nykyään on hyvä et lainaa saa vaik ei pankil oiskaa rahaa =)
kaikki jotka tarvii tukee, saa sitä täs maassa, siks meilläkin vaan mun tarvii tehä duunii, opiskelijat saa valtiolta tukee ja lainaa jnejne.
kai se just on se sama "vahvat syö heikot"-mentaliteetti niin luonnossa ku kapitalistisessa yhteiskunnassaki, kai sen takii tää vääristymä et kaikki haalii mammonaa nii paljon ku pystyy.
kyl elixiriasta löytyy lääke syöpäänki vielä, vittuillaan, nahistellaan (eiku keskustellaan ja pohditaan) vaa tarpeeks =D |
|
|
Back to top |
|
 |
|-db-|
Mushie

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 18:17 Post subject: |
|
|
| jannexorz wrote: |
| a-peli_pelto wrote: |
Ja ottaen huomioon et omalta alalta väh. 95% valmistuu kortistoon, niin ei se tulevaisuus tilastojen mukaan mitenkään auvoisalta näytä. Teenpähän ainakin mitä haluan.
|
Taidat olla datanomi!
|
kuulostaa enemmän audiovisuaaliselta "viestinnältä" _________________ enjoy the good times while they last |
|
|
Back to top |
|
 |
ADU
Satguru

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 18:20 Post subject: |
|
|
| ÄH.. mä perun sanani.. työtön voi mun puolest saada yhtäpaljon ku minäki! vaikka olis multa pois! |
|
|
Back to top |
|
 |
ADU
Satguru

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 18:23 Post subject: |
|
|
| Lergoi Volacheck wrote: |
kai se just on se sama "vahvat syö heikot"-mentaliteetti niin luonnossa ku kapitalistisessa yhteiskunnassaki, kai sen takii tää vääristymä et kaikki haalii mammonaa nii paljon ku pystyy.
|
Nii on! Siinä se ongelma onki! Vahvat isomahaset syö heikot sen sijaa et auttaa! Jos jokanen auttaa heikompaa nii voidaan kaikki olla vahvoja :).
Kyl yksinkertasest sällist voi tulla se kipinä isommalle roihulle ;)
vaikka ei toi nyt mikää universaali idea ookkaa! itsestään selvyys minkä jokasen pitäis tajuta. |
|
|
Back to top |
|
 |
a-peli_pelto
Lost In Space

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 19:47 Post subject: |
|
|
| ADU wrote: |
Nerokkaita ajatuksia.
|
1. Mä tuun huonosta perheestä. hyvähän sun on sanoo ku oot syntyny kultalusikka suussa. (en oikeesti meinaa :D ... enhämmä sua tunne). Mut toi on vaa vertaus. jos jokasella vanhemmalla on mahdollisuus antaa lapsille niin hyvä elämä kun mahdollista, nii eiköhän ne lapsetki pidä tasoo yllä.
2. Millä tavalla asiat menis huonompaa suuntaa jos sä saisit enemmän opiskelusta?
3. Jos se terkkari sais saman verran ku lääkäri, niin ei sen tarttis painaa helvetillisiä vuoroja! vai mikä siihen pakottaa?
Miks ei voi sitoutuu opiskelemaan lääkäriks vaan siks et haluaa oikeesti auttaa ihmisiä? Tai vaikka oliski palkkio hakusta, niin eikö kiitos riitä? Pitää ottaa naapurilta puolet leivästä koska vaan haluaa masunsa enemmän täytee ku naapuri? koska naapuri ei tee muuta ku jakaa postia. tuskin sillä naapurilla on niin nälkä ku mulla? saatika sen lapsilla? syön ite kaiken enkä jaa mitää?
Just rahan takiahan tuol on noit myrkyttäjä hoitsui/amatööri hoitsui. Tuskin myrkyttäjää kiinnostaa sitä työtä tehdä, pääasia et saa palkan. Samantien tappaa vanhuksen pois silmistä nii ei tarvi ressaa tai ottaa vastuuta siitäkään.
4.Oli kyse perustarpeista! niitä on varmasti kaikille reilusti! jos kerta sinäkin opiskelijana pärjäät! Nii ei kai ne luonnonvarat hupene jos niiltä leikataa niiltä keillä sitä on paljon? ja jos ne siel kaikkein köyhimmissäkin maissa kuitenki elää, nii ei niiden olot stalin tasavertaisuuden myötä ainakaa huonone! Ja sä tunnut kovasti puolustavan tätä köyhien riisto järjestelmää, kerta oot sitä mieltä et ne jotka vaa lukee tarpeeks saa ryhtyy näiks riistäjiks. Pidä myös se mielessä, et lukenein porras ei melkeee koskaa oo tuottava porras! Ja kuitenki tuottavan portaan tuloksesta revitään kaikkien leipä.
Aivokirurgi on tuottaja, mut se on toinen ääripää minkätakia otinki sen keskusteluun! Oon samaa mieltä et aivokirurgi ansaitsee mukavuuksia peräti enemmän ku minä, mut eiköhän se kuitenki pärjää samoilla perustarpeilla kun kaikki muutki?
Isoin ongelma onkin just kaiken muun jakaimen (telkkari, jääkaappi, tietokone yms.). sen takii ehdotin et kaikelle "ylimääräselle" pitäs olla oma rahansa, millä jokanen vois rauhassa kilpailla, mut perustarpeet kaikille tasan! mut mihin vetää turhan ja perustarpeen raja?
Oon ite lapiomies, ja painan hikihatussa samanpitusii päivii ku kirurgi. Joo, en oo opiskellu puolia elämästäni, ei mulla oo pahemmin vastuuta eikä paineita, mut kyllä mulla saatana on vielä enemmän nälkä ku kirurgilla, joka suurimman osan ajasta istuu tietokoneella ja suurimman osan elämästä istunu koulun penkillä! Jos se kirurgi oikeesti väittää, et se toisen pelastaminen on niin rankkaa, et sen pitää saada enemmän leipää kun minä, niin eiku lapion vartee ja katotaa selviikö edes siihen eläkeikään(mitä juuri nostettiin sellaisten toimesta, joita se ei koske) asti.
Koita sit pelastaa ittes ku pitäs syödä terveellisesti, et jaksaa painaa fyysistä duunii muttei oo varaa mihinkää muuhu ku makkaraan ja ruisleipään! kyl niistä voimaa saa mut katotaa elänkö edes 60v. +kaikki muut terveys riskit mitä montunpohjalla voi tulla. +kuolleisuus rakennus alalla. montahan kirurgia on kuollu työssä, tai saanu terveyshaittoja sieltä steriloidusta sairaalasta. Kirurgillahan siistii sisähommaa, vaativaa mut ei ainakaa tarvi palella saatika pelätä. mut ei riitä, pitää saada vähintää 4 kertaa sen verran mitä minä lapion varressa.
alkaa olee taas sen verran ajatuksii et säästetää ens kertaaki jotain :D mukava keskustella vaikka aika pitkälti tyrmäätkin kaikki mitä sanon :D mut tuleepaha mietittyy asiaa toiselta kannalta. tähän asti oon ainoastaa omassa mielessä miettiny kuinka systeemii vois parantaa.
|
Ensinnäkin en allekirjoita tota väitettä että huonosta perheestä tulevat olisivat jotenkin automaattisesti huonommassa asemassa kuin kultalusikka perseessään syntyneet. Olen tavannut monia ihmisiä jotka todistavat väitteen vääräksi molemmissa päissä (vaikkakin tutkimusten mukaan vähätuloisten lapset tulevat todennäköisesti tienaamaan vähemmän kuin hyvätuloisten lapset, se ei kai vaikuta itse koulutukseen, vaan siihen että he hakeutuvat samoille aloille kuin vanhempansa). Itse olen kerrostaloon syntynyt, rivarissa kasvannut ja siitä huitassut takasin kerrostaloon. Että aika keskiverto tapaus, kai?
Toisekseen sanoit että opiskelusta EI SAA PALKKAA. Kyl mä ainakin saan joka kuun 4. päivä. Todellakin opintotukea pitäis nostaa, jonkun vetoomuksenkin tästä joskus allekirjoitin, ei tainnu natsaa.
Kolmannen kohdan taisit jotenkin käsittää väärin, terkkari = terveyskeskus. Sori huono suomi. Skipataan tää.
Ja mitä tohon loppuun tulee, niin sä et oot tainnu käsittää sitä että olet osa riistojärjestelmää, RIISTÄJÄNÄ. Mä en koita esittää mitään maailmanparantajaa, koska pystyn käsittämään mistä meidän kaikkien länsimainen hyvinvointi loppujen lopuksi revitään, ja kenen rahoilla ME matkustetaan (vinkki: vertaa vaikka Suomen ja jonkun Aasian maan tilastoja). Sulla on toki ihanan kauniita ajatuksia siitä miten asioiden pitäisi olla, ja olen tietenkin aina kaiken hyvän kannalla, mutta siihen asti kunnes jotain konkreettista tapahtuu niin pyrin vaikuttamaan omilla valinnoillani sen minkä pystyn. Ja mun on TODELLA vaikea käsittää mitä vittua sä ruikutat jostain makkarasta, kun mä pystyn elämään kohtuullisen eettisesti ja syömään hyvää ruokaa vaikka opiskelijan tulot ovat pienemmät kuin esim. työttömän. _________________ http://aapoart.blogspot.com |
|
|
Back to top |
|
 |
ADU
Satguru

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 20:38 Post subject: |
|
|
Ensinnäkin en allekirjoita tota väitettä että huonosta perheestä tulevat olisivat jotenkin automaattisesti huonommassa asemassa kuin kultalusikka perseessään syntyneet. Olen tavannut monia ihmisiä jotka todistavat väitteen vääräksi molemmissa päissä (vaikkakin tutkimusten mukaan vähätuloisten lapset tulevat todennäköisesti tienaamaan vähemmän kuin hyvätuloisten lapset, se ei kai vaikuta itse koulutukseen, vaan siihen että he hakeutuvat samoille aloille kuin vanhempansa).
Toisekseen sanoit että opiskelusta EI SAA PALKKAA. Kyl mä ainakin saan joka kuun 4. päivä. Todellakin opintotukea pitäis nostaa, jonkun vetoomuksenkin tästä joskus allekirjoitin, ei tainnu natsaa.
Ja mitä tohon loppuun tulee, niin sä et oot tainnu käsittää sitä että olet osa riistojärjestelmää, RIISTÄJÄNÄ. Mä en koita esittää mitään maailmanparantajaa, koska pystyn käsittämään mistä meidän kaikkien länsimainen hyvinvointi loppujen lopuksi revitään, ja kenen rahoilla ME matkustetaan (vinkki: vertaa vaikka Suomen ja jonkun Aasian maan tilastoja).
Ja mun on TODELLA vaikea käsittää mitä vittua sä ruikutat jostain makkarasta, kun mä pystyn elämään kohtuullisen eettisesti ja syömään hyvää ruokaa vaikka opiskelijan tulot ovat pienemmät kuin esim. työttömän.
|
Kuten alussa sanoin, ei tiedä mitä ihmisistä tulee, jos kaikilla on samat lähtökohdat. tulisko kaikist averagei? :D Ja tosiaan lapsethan pitää vanhempiensa duunia hyvänä, ja sitä kautta vanhemmat ja muu ympäristö säätelee lapsen kunnianhimoa.
Et saa palkkaa.. saat tukea! Palkan saa kaikki riippumatta taloudellisesta tilanteesta! et saa mitään jos joku sun taloudessa saa oikeeta palkkaa(tarpeekspaljo). Ja sun tuki on laskettu tarkkaan ettei sulle jää ylimääräistä. Tosin... lyhyellä kaavalla tää ajaa taloutta alaspäin, koska ei opiskelijat tuota, mut samalla kannustaa opiskelemaan enemmän eli sais enemmän päteviä tekijöitä :)
Riistojärjestelmäähän mä just haluisin muuttaa! Mut sanoit et kunha lukee tarpeeks ja tekee paljon töitä, on oikeus riistää vähempiosasilta. Turhan kärjistetty, mut tavallaa. Tiedän ettei suomi välttämättä käy ihan reilua kauppaa ulkomaiden välillä, mut et vielä omaa kansaa pitää riistää? ja repiä niiden nahasta lentomatkoja eliitille?
Voihan sitä vaan hyväksyä tilanteen, mut et sä sillä tavalla omia etuja aja. Nöyrryt vaan niiden vahvempien riistoon.
HALUUN SAMAN VERRA MAKKARAA MUN LEIVÄN PÄÄLLE KU SINÄ! EIKU ENEMMÄN! |
|
|
Back to top |
|
 |
Lergoi Volacheck
Guru

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 21:01 Post subject: |
|
|
kyl mutki on niin kasvatettu kapitalistiks (vanhemmat varmaa häpee kommaritaustojansa =D) et mäki haluun teiän makkarat siitä huolimatta et pärjään ihan hyvin.
tai sanosko et en haluu pärjää, haluun menestyy, joka on normiduunarille aika vaikeeta.
ja mitä siihe riistoon tulee jota en viel kommentoinu.. hmm, aika iso osa ongelmaa lienee esim. siel aasiassa päin se väenpaljous, meitä on vaan mitä, viis-kuus miljoonaa kuitenki |
|
|
Back to top |
|
 |
Rosti
Flippie

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 21:05 Post subject: |
|
|
Mä en syö makkaraa, mut pakko sanoo kyl et aika kusisesti on silti noi opintotukihommat. Ite oon tässä ajatellu hakee kouluun, mut sit mietityttää et tuleeks siitä mitää ku muija on töissä enkä varmaa sais ees vuokran vertaa tukii. Eli pitäs jollain lainalla elää seuraavat n. 3 vuotta, tai sitte rupee vaik syyhkii niitä kiesei, ku oikeeta duuniikaa ei oikee voi tehä ku lähtee ne vähätki tuet jos vahingossa tulee tilille 501e kuussa. Ihme byrokratialla vaikeutetaan ihmisten elämää oikee tahallaan? Vammasta sanon minä!
edit:
Mut niin.. Suomessa on silti aika hyvin asiat. Tääl saa hei rahaa tekemättä mitään! Aika monessa maassa saat korkeintaan selkääs. Ok. et pääse dokaa joka viikonloppu niil sossumasseil, mut ei niitä siihen oo tarkotettukaa. _________________ Oonkohan mä kyttä? |
|
|
Back to top |
|
 |
stalking head
Baba

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 21:18 Post subject: |
|
|
mitäköhän siitä tulis jos kaikille tulis saman verran?
jos vaikka kelaa, et kaikki maailman ihmiset sais samanverran kamaa, mitä itellään on himassa. niin se ehkä vois toimis, että kaikki sais saman verran, ku keskiverto intialaisella. jotkut ei ois tyytyväisii. |
|
|
Back to top |
|
 |
a-peli_pelto
Lost In Space

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 21:29 Post subject: |
|
|
Ensinnäkin en allekirjoita tota väitettä että huonosta perheestä tulevat olisivat jotenkin automaattisesti huonommassa asemassa kuin kultalusikka perseessään syntyneet. Olen tavannut monia ihmisiä jotka todistavat väitteen vääräksi molemmissa päissä (vaikkakin tutkimusten mukaan vähätuloisten lapset tulevat todennäköisesti tienaamaan vähemmän kuin hyvätuloisten lapset, se ei kai vaikuta itse koulutukseen, vaan siihen että he hakeutuvat samoille aloille kuin vanhempansa).
Ja mitä tohon loppuun tulee, niin sä et oot tainnu käsittää sitä että olet osa riistojärjestelmää, RIISTÄJÄNÄ. Mä en koita esittää mitään maailmanparantajaa, koska pystyn käsittämään mistä meidän kaikkien länsimainen hyvinvointi loppujen lopuksi revitään, ja kenen rahoilla ME matkustetaan (vinkki: vertaa vaikka Suomen ja jonkun Aasian maan tilastoja).
Ja mun on TODELLA vaikea käsittää mitä vittua sä ruikutat jostain makkarasta, kun mä pystyn elämään kohtuullisen eettisesti ja syömään hyvää ruokaa vaikka opiskelijan tulot ovat pienemmät kuin esim. työttömän.
|
Kuten alussa sanoin, ei tiedä mitä ihmisistä tulee, jos kaikilla on samat lähtökohdat. tulisko kaikist averagei? :D Ja tosiaan lapsethan pitää vanhempiensa duunia hyvänä, ja sitä kautta vanhemmat ja muu ympäristö säätelee lapsen kunnianhimoa.
Et saa palkkaa.. saat tukea! Palkan saa kaikki riippumatta taloudellisesta tilanteesta! et saa mitään jos joku sun taloudessa saa oikeeta palkkaa(tarpeekspaljo). Ja sun tuki on laskettu tarkkaan ettei sulle jää ylimääräistä. Tosin... lyhyellä kaavalla tää ajaa taloutta alaspäin, koska ei opiskelijat tuota, mut samalla kannustaa opiskelemaan enemmän eli sais enemmän päteviä tekijöitä :)
Riistojärjestelmäähän mä just haluisin muuttaa! Mut sanoit et kunha lukee tarpeeks ja tekee paljon töitä, on oikeus riistää vähempiosasilta. Turhan kärjistetty, mut tavallaa. Tiedän ettei suomi välttämättä käy ihan reilua kauppaa ulkomaiden välillä, mut et vielä omaa kansaa pitää riistää? ja repiä niiden nahasta lentomatkoja eliitille?
Voihan sitä vaan hyväksyä tilanteen, mut et sä sillä tavalla omia etuja aja. Nöyrryt vaan niiden vahvempien riistoon.
HALUUN SAMAN VERRA MAKKARAA MUN LEIVÄN PÄÄLLE KU SINÄ! EIKU ENEMMÄN!
|
Haha, poistitpas näppärästi tuolta välistä sen kohdan jossa sanottiin että "pyrin vaikuttamaan omilla valinnoillani sen minkä pystyn".
Ennenkuin mitään voi muuttaa pitää tajuta missä tilanteessa on.
Ymmärrä että sen suomen "vähempiosaisenkin" asiat on aika helvetin hyvin verrattuna suurimpaan osaan maailmasta. Sen takia mä en ruikuta mun tilanteesta vaan hyväksyn sen ja elän ilman tunnontuskia. Mun tuloista on about puolet velkaa, koska tällä hetkellä mun on aivan täysin mahdoton elää pelkällä opintotuella, sä tienaat raksahommissa silti n. puolet enemmän kuin minä, ja kehtaat valittaa että sulla ei oo tarpeeks rahaa ja että sua riistetään. Mä en todellakaan väitä että kaikki ois Suomessa jotenkin mahtavasti, etenkin vituttaa eniten semmonen asenne että "miksi mitään pitäisi edes koittaa parantaa, meillähän on kaikki niin hyvin, on lottovoitto syntyä Suomeen". Lain ja herran pelko on Suomessa mennyt aivan liian pitkälle. Silti suurin osa noista sun läpistä lyö tyhjää.
Oisko jo aika luopuu siitä ajatuksesta että Suomi olisi jotenkin erillinen osa maailmaa, pohjoinen pikku maa joka on itsenäinen kaikesta? "Omaa kansaa riistetään", mitä seuraavaks? "Ne tulee ja vie meidän naiset"?
Ihan vitun jepa, mä lopetan. _________________ http://aapoart.blogspot.com |
|
|
Back to top |
|
 |
a-peli_pelto
Lost In Space

|
Posted: Mon Feb 08, 2010 21:31 Post subject: |
|
|
| Rosti wrote: |
Mä en syö makkaraa, mut pakko sanoo kyl et aika kusisesti on silti noi opintotukihommat. Ite oon tässä ajatellu hakee kouluun, mut sit mietityttää et tuleeks siitä mitää ku muija on töissä enkä varmaa sais ees vuokran vertaa tukii. Eli pitäs jollain lainalla elää seuraavat n. 3 vuotta, tai sitte rupee vaik syyhkii niitä kiesei, ku oikeeta duuniikaa ei oikee voi tehä ku lähtee ne vähätki tuet jos vahingossa tulee tilille 501e kuussa. Ihme byrokratialla vaikeutetaan ihmisten elämää oikee tahallaan? Vammasta sanon minä!
edit:
Mut niin.. Suomessa on silti aika hyvin asiat. Tääl saa hei rahaa tekemättä mitään! Aika monessa maassa saat korkeintaan selkääs. Ok. et pääse dokaa joka viikonloppu niil sossumasseil, mut ei niitä siihen oo tarkotettukaa.
|
Hei, olkaa kämppiksii kato, tai sit toinen on alivuokralainen. _________________ http://aapoart.blogspot.com |
|
|
Back to top |
|
 |
Rosti
Flippie

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 9:52 Post subject: |
|
|
Tota kämppishommaa pitää testaa. Niitä on kuulemma vaa aika vaikee saada vakuutetuks tosta jos sattuu asumaan vastakkaista sukupuolta edustavat henkilöt samassa asunnossa.. Yritti jopa joskus kovasti kysellä että onko mun miespuolinen kämppis mun avopuoliso :D
Tai sit vaan heivaa kirjat jonnekki kaverille. _________________ Oonkohan mä kyttä? |
|
|
Back to top |
|
 |
Terva
Lost In Space

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 10:40 Post subject: |
|
|
| Rosti wrote: |
edit:
Mut niin.. Suomessa on silti aika hyvin asiat. Tääl saa hei rahaa tekemättä mitään! Aika monessa maassa saat korkeintaan selkääs. Ok. et pääse dokaa joka viikonloppu niil sossumasseil, mut ei niitä siihen oo tarkotettukaa.
|
Nythän juurikin vuoden vaihteess tuli voimaan käytäntö että aikuiset voi opiskella työttömyys rahan voimin. Eihän se paljoa lohduta, mut on kuitenkin hiukan enemmän kuin opintotuki. _________________ Jaaha jaaha |
|
|
Back to top |
|
 |
Rosti
Flippie

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 11:54 Post subject: |
|
|
^ ohoo. Toihan on jees. Toivottavasti mut lasketaan aikuiseks :D _________________ Oonkohan mä kyttä? |
|
|
Back to top |
|
 |
Jere-setä
Cyber Hippie

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 13:44 Post subject: |
|
|
- Kelalle opintotukiasioissa todisteeksi kämppäkaveruudesta kelpasi (itsepiirretty) pohjapiirrustus, josta selvisi että kummallakin on omat makuuhuoneet.
- Ajatus että maailmankaikkeuden pitäis olla joku sosiaalitoimisto on epäkiitollinen ja epärealistinen.
- Lentomopososialismia ei ole tulossa. Kohta kaikki on vielä enemmän vituillaan. _________________ Homo homini canis. |
|
|
Back to top |
|
 |
kierosieni
Satguru
|
Posted: Tue Feb 09, 2010 14:08 Post subject: |
|
|
| tosta kusevasta rahajärjestelmästä kertoo myös kuinka paljon noille maahanmuuttajille syötetään rahaa sossun toimesta. eilinen MOT:n raportti oli aika hyvä kandee katsoa aiheeseen liittyen... |
|
|
Back to top |
|
 |
ADU
Satguru

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 16:34 Post subject: |
|
|
"Haha, poistitpas näppärästi tuolta välistä sen kohdan jossa sanottiin että "pyrin vaikuttamaan omilla valinnoillani sen minkä pystyn".
Ennenkuin mitään voi muuttaa pitää tajuta missä tilanteessa on."
Ymmärrä että sen suomen "vähempiosaisenkin" asiat on aika helvetin hyvin verrattuna suurimpaan osaan maailmasta. Sen takia mä en ruikuta mun tilanteesta vaan hyväksyn sen ja elän ilman tunnontuskia. Mun tuloista on about puolet velkaa, koska tällä hetkellä mun on aivan täysin mahdoton elää pelkällä opintotuella, sä tienaat raksahommissa silti n. puolet enemmän kuin minä, ja kehtaat valittaa että sulla ei oo tarpeeks rahaa ja että sua riistetään. Mä en todellakaan väitä että kaikki ois Suomessa jotenkin mahtavasti, etenkin vituttaa eniten semmonen asenne että "miksi mitään pitäisi edes koittaa parantaa, meillähän on kaikki niin hyvin, on lottovoitto syntyä Suomeen". Lain ja herran pelko on Suomessa mennyt aivan liian pitkälle. Silti suurin osa noista sun läpistä lyö tyhjää.
Oisko jo aika luopuu siitä ajatuksesta että Suomi olisi jotenkin erillinen osa maailmaa, pohjoinen pikku maa joka on itsenäinen kaikesta? "Omaa kansaa riistetään", mitä seuraavaks? "Ne tulee ja vie meidän naiset"?
Ihan vitun jepa, mä lopetan.
|
Sen takia ajattelen et mua riistetään koska joudun painaa siel raksalla koko elämäni et saan rakennettuu oman talon! samaa aikaa joku muu istuu ja jauhaa paskaa tienaten n.10 000€ kuussa eli saa vittu helposti 10vuodessa kasaan sen mitä mä koko työurani aikana saan säästettyy! Oo sä valittamatta kerta et tee mitää etkä haluu mitää! ihan sama! Mäkin rakennan sen talon joka tapaukses, mut emmä nyt vittu oo hiljaa jos toine saa tuppeensa sahattuu ilmasiks ku jauhaa PASKAA! Pieni tasotus ei ois pahitteeks. EIKÄ NIIN PIENIKÄÄ!
Ja millä tavalla mun jutut lyö tyhjää? puhun rahajärjestelmästä ja sen mahdollisista uudistuksista. Sä et haluu tehdä millekkään asialle mitään koska joku kuolee nälkään toisellapuolella maapalloa, vaikka sekin saattaa johtua meistä. Jos alkuun saattais tääl kotimaassa jaettua asiat suhtkoht tasan, niin sit voi miettiä kuinka tasan suomi jakaa muiden kanssa. Reilun kaupan periaate pitäis ottaa käyttöön, tai sit joku resource exchange :D. Toistaseks samat isomahaset ostaa poljetuil hinnoilla myrkytettyy safkaa toiseltpuolelt maapalloo. Eikä mulla oo paljoo muita vaihtoehtoi ku ostaa sitä halvinta. äläkä nyt taas rupee pätee mun palkasta tai jostai rehukaupoist! koska se vasta on yhtä tyhjän kanssa! se ajatus ei muuta mitään vaikka on ongelma!
Haha, poistitpas näppärästi tuolta välistä sen kohdan jossa sanottiin että "pyrin vaikuttamaan omilla valinnoillani sen minkä pystyn".
Ennenkuin mitään voi muuttaa pitää tajuta missä tilanteessa on.
poistin sen kohdan koska se ei mun mielestä liittynyt siihen mitä halusin kommentoida.
Enkä mä ees pyri vaikuttamaan mihinkää ku oon niin laiska. poltan vaa hitti ja hyväksyn tilanteeni. Kyl mä sen verran voin tehdä et pohdin elixiriassa miten asiat vois olla paremmin, vaikka mä en asioille mitään tekiskää :P . Tuskin pieni ADU voi asioille mitää tehdäkkää vaikka yrittäis. |
|
|
Back to top |
|
 |
sevariparivi
Sauberkraut

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 17:10 Post subject: |
|
|
Just rahan takiahan tuol on noit myrkyttäjä hoitsui/amatööri hoitsui. Tuskin myrkyttäjää kiinnostaa sitä työtä tehdä, pääasia et saa palkan. Samantien tappaa vanhuksen pois silmistä nii ei tarvi ressaa tai ottaa vastuuta siitäkään.
|
sori offtopikkaamisen mestari iskee taas mutta särähti silmään kuin kilo lasimurskaa,
käsittääkseni hoitsulle teki pahaa kun ei pygenny hoitaan huolella / näki toisen kärsivän -> eutanasia. toisaalta, vittuako minä mistään tiedän, kunhan mutuilen liirumlaarumia.
hoitajilla on suhteessa nii paskat palkat (etenki verrattuna mihin kaikkeen paskaan sitä joutuu kätensä vitullisessa kiiressä tuikkaamaan) ettei kai liian moni sitä rahan takii tee.
ps. hoitajien eräs suurin vitutuksen aihe duunissa on se, ettei resurssit anna tehdä työtä niin hyvin kuin oma etiikka / moraali / insert sitä tahtoisi.
meitsin 23senttiset: systeemi haisee.
jatkakaa. _________________ truth cult |
|
|
Back to top |
|
 |
|-db-|
Mushie

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 17:38 Post subject: |
|
|
| Jere-setä wrote: |
- Ajatus että maailmankaikkeuden pitäis olla joku sosiaalitoimisto on epäkiitollinen ja epärealistinen.
|
Ditto....joku tossa jo kansalaispalkkaa 1000e/kk ehdotti tuo maksaisi 60 miljardia euroa vuodessa ja siihen ei suomella ole varaa vaikka tulisi 5 uutta nokiaa. _________________ enjoy the good times while they last |
|
|
Back to top |
|
 |
Terva
Lost In Space

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 18:11 Post subject: |
|
|
| |-db-| wrote: |
| Jere-setä wrote: |
|
Ditto....joku tossa jo kansalaispalkkaa 1000e/kk ehdotti tuo maksaisi 60 miljardia euroa vuodessa ja siihen ei suomella ole varaa vaikka tulisi 5 uutta nokiaa.
|
Toi on kyllä mielenkiintoinen kysymys. Itsekin olen sitä mieltä et jos työkykyinen on ei pitäs antaa mitää sossusta, lisäis ainakin yritteliäisyyttä kun ei tippuis hilloo kouraa mitään tekemättä. Mut toisaalta kyl sitä toivois et jotkut perus jutut vois tippuu kaikille et pysyy leivän syrjässä kiinni, jos sellainen tilanne sattuu.. _________________ Jaaha jaaha |
|
|
Back to top |
|
 |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|